Świąteczne piwo od Okocimia

Nie ukrywam, że czekałem na to piwo z niecierpliwością. Po rewelacyjnym Świętojańskim, rozczarowującym Dożynkowym, Świąteczne było propozycją, której nie mogłem się doczekać. Jeszcze wiosną dowiedziałem się, że polski Carlsberg przygotowuje cztery piwa sezonowe (czeka nas jeszcze Wielkanocne, ale to w 2014 roku), miałem nadzieję, że propozycja na Boże Narodzenie będzie warta oczekiwania. Nie zawiodłem się.

Piwo jest świetne. Na początku jest zapach - słodki, ale nie mdli, nie kojarzy się z piwami owocowymi. Potem kolor - ciemny, ale przejrzysty. Piana gęsta, kremowa, długo się utrzymuje. Teraz smak - lekko słodki, karmelowy. Można wyczuć nutę korzenną, która pozostaje w ustach chwilę po przełknięciu. Świąteczne jest mocne, ale powie Wam o tym informacja na etykietce, bo moc piwa (charakterystyczna dla piw na zimę) nie jest wyczuwalna podczas picia, co dla mnie akurat jest zaletą.

Świąteczne to świetne piwo i coś czuję, że tej zimy będzie częstym gościem w moim domu. Mam nadzieję, że nie jest to jednoroczna propozycja browaru.

Ocena: 5